Höstpromenad & Nationalmuseets ateljé för barn

Idag har barnen och jag haft en mysdag. (Pappa var på annat håll) En sån där riktigt skön Söndag.Vi tog det lugnt på morgonen och kom ut först runt 11 tiden då vi bestämde oss för att ta en liten promenad med vår hund Vilda.

Det var ju faktiskt inte regn och kallt för en gångs skull utan en frisk och klar dag även om det blåste lite.Det visste jag redan innan jag gick ut eftersom Ull som läser till marknadskommunikatör inom sociala medier ihop med mig,  har en väder blogg som är både informativ och rolig. Kolla in  hennes blogg. Ulls Väderblogg! Den är grym!

Abouthatbaby höstdag löv

Min underbara dotter Gabriela och lilla söta Alexandra i bakgrunden på vår prommis.

abouthatbaby host lov

Dessa underbara vackra löv!

Efter promenaden hade vi planerat att göra något kreativt ihop och beslutade oss att prova ateljén på Nationalmuseet för barn. De har tydligen familjesöndagar varje söndag mellan 12-15.

aboutthatbaby nationalmuseum atelje

…kan bara säga att det var en ” hit” i alla fall för mina barn. De älskade det och var helt uppslukade av leran, färgen etc.

 

aboutthatbaby atelje nationalmuseum lera gaby aboutthatbaby nationalmuseum ateljebarn lera a

och det blev ingen dålig utdelning i slutändan.

abouthatbaby atelje barn nationalmuseum tips lera

Gaby producerade olika saker i rask takt.

aboutthatbaby nationalmuseum atelje barn

Alexandras konstverk

även jag fick till ett litet konstverk 😉 är den inte fin?! 😉

abouthatbaby nationalmuseum atleje barn dagens konstverk lisa nemes holmberg

 

Så ja, jag rekommenderar varmt familjesöndagarna på Nationalmuseet som just nu( p.g.a av renovering) befinner sig på konstakademin på Fredsgatan 12.

Nu ska vi få söndagsstek hos morfar 🙂

Tjingeling tills nästa gång.

 

Ps.Lämna gärna en kommentar el ”gillning ”så jag vet att ni läst.Blir ju så glad då 😉 för att gilla el lämna meddelande så är det bara att gå till  lämna meddelande här längst ner så kommer alla alternativ upp.

En tanke på “Höstpromenad & Nationalmuseets ateljé för barn

Lämna en kommentar